Este recorregut pot fer-se en dos sentits. El que es descriu a continuació comença des del Parc del Calvari.
Baixarem pel camí empedrat que descendix cap al poble, des d’on es poden observar les antigues muralles que protegien el Rafalí, antic poblat del qual va nàixer el poble de la Font d’en Carròs. Al final de la baixada empedrada, es troba el carrer del Calvari. Des d’allí s’endinsa pel cultiu de garroferes i oliveres l’antiga Senda del Castell. Seguirem la senyalització de les marques, passant per alguns trams asfaltats amb formigó que dona servici a algunes cases.
Arribarem a un punt on la senda desapareix per complet i eixirem a un camí ampli de formigó, que seguirem per la seua esquerra durant uns 30 metres. A l’altura d’una torreta de llum metàl·lica, la senda continua entrant a un camí de terra estret que comença amb poc pendent, però anirà escalonant-se i prenent una forta inclinació.
Arribarem a la part més alta d’este tram, a una altra torreta de llum. Continuarem per l’esquerra per una baixada suau i amb una bonica vista de la Mar Mediterrània. Després creuarem el Barranc de l’Algepsar i pujarem de nou, envoltant unes basses metàl·liques d’aigua. Per a arribar al castell prendrem el camí de l’esquerra, sota les seues muralles, per a entrar al castell per la porta de la torre. A dalt podrem gaudir de bones vistes, descobrir i investigar les ruïnes del castell, envoltades d’antics cultius d’oliveres i cobertes de grans mates de tàperes. Per a continuar cap al Tossal Gros tornarem al camí d’abans, i a uns 30 metres, trobarem un senyal de seguiment que ens indicarà una senda que s’endinsa pels cultius de muntanya i que va prenent altura.
Arribarem a un barranc on s’ha instal·lat una línia de llum enterrada i aprofitarem el formigó per a superar el desnivell i arribar a un carrer de la urbanització. Seguint els senyals pels carrers asfaltats, arribarem al final d’un carrer de la urbanització i ens endinsarem de nou a la muntanya. El camí que queda continuarà íntegrament per l’interior de la muntanya, bancals de garrofera, màrgens de pedra seca, pinedes de pi blanc i matolls. Tot serà costa avall per un vell camí de propietats recuperat. Passarem per la Planeta, la Muntanyeta Blanca i el Racó de la Muriona, on es troben en les seues proximitats dos coves de difícil accés: La Cova del Mosquit i la de l’Àngel. Les dos estan prop de la preciosa Senda de la Muriona. Finalment, seguint les marques de pintura i creuant la canonada del Canal Alt, arribarem al Parc del Calvari per a poder descansar i recuperar-nos del bonic traçat que acabem de realitzar.

